zaterdag 6 april 2013

Levend model







 
Grappig eigenlijk dat ze modeltekenen in het frans ‘model vivant’ noemen, hoe zou het anders kunnen.
3 uur  tekenen of schilderen met poseersessies die soms maar een paar minuten duren is heel intensief maar op die wijze wordt je wel gedwongen heel goed te kijken en meteen rake lijnen neer te zetten. Ik had deze keer besloten in aquarel te werken. Dan heb ik eigenlijk veel meer tijd nodig en ik heb me beperkt tot details, spel van licht en schaduw.
Een heerlijke invulling van een vrijdagmiddag. Ik hoop dit jaar nog een paar keer aan deze ‘stages’ te kunnen deelnemen.


Funny that the French  word for figure drawing is ' model vivant ', how else could it be.
3 hours of drawing or painting with poses that sometimes take just a few minutes is very intense but then you have to look very well and immediately draw the right lines. I had this time decided to work in watercolour. Then I actually need much longer and so I have restricted myself to details, game of light and shadow. A delicious fulfillment of a Friday afternoon. I hope this year I can join a few more times to these workshops.

C'est drôle en fait qu’on l’ appelle en français  modèle « vivant », sinon, comment pourrait-il ? 3 heures de dessiner ou peindre des poses qui durent parfois quelques minutes c’est très intense, mais on est forcé à regarder très bien et immédiatement placer les lignes justes. Cette fois j'ai décidé de travailler à l'aquarelle. Normalement il me faut beaucoup plus de temps et j'ai restreint moi-même aux détails, le jeu de lumière et de l'ombre. J’ai passé un vendredi après-midi très agréable.
J'espère que cette année je peux partager plusieurs fois à ces « stages ».

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Thanks Catharina, I did a lot more but often I failed or was not finished within time. But that is what a workshop is, isn't it?

      Verwijderen
  2. Very fresh and spontaneous, you did a great job !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. I made them all on A4 format, so I could scan them in on my printer and directly could show them. Thanks for your sweet comment.

      Verwijderen
  3. Die middelste Hanneke....die rug.....prachtig!!! Dat in een mooi passe-partout, achter glas...super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Adrie, ik vind de lijnen van het lichaam eigenlijk altijd mooi maar rug en billen zijn mijn favoriet, groetjes

      Verwijderen